دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

برای پیشنهادات ویژه، فروش‌های مناسبتی (مانند فروش ویژه عید یا هر مناسب دیگر) با ارسال یک ایمیل به بازدید از سایت‌تان دعوت کنید. چون تعداد ایمیل‌های اسپم (یا جَفنگ) که برای کاربران فرستاده می‌شود خیلی زیاد است. به همین خاطر اگر ایمیل شما حاوی مطالب ارزشمند و مهمی برای کاربر نباشد به احتمال زیاد سر از سطل آشغال درخواهد آورد! پس باید روی زمان ارسال، تعداد و محتوای ایمیل خود دقتی دوچنان داشته باشید تا کاربران ایمیل شما را اسپم تلقی نکنند. منبع خوب برای یادگیری؟ پیشنهاد می‌کنیم خودتان را با خواندن مقالات خسته نکنید و در دوره جامع تبلیغات گوگل آکادمی نوین شرکت کنید. البته از آنجایی که می‌دانیم شما دیدن یک ویدیو را ترجیه می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً ویدیو زیر را تماشا کنید و همه‌چیز را از زبان مدرس دوره بشنوید.

  • این کار را نیز از طریق ایمیل، خبرنامه و کمپین‌های مختلف که با اهداف کلی بقیه تیم بازاریابی هماهنگ بوده انجام می‌دهند.
  • با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و حتی با ایجاد وبلاگ می‌توانید به راحتی کسب و‌ کار خود را شروع کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با ایجاد اعتبار و همچنین آگاهی برای مخاطبان، به افزایش فرصت‌های تجاری و در نتیجه گسترش فعالیت کمک بسیار زیادی کند.
  • سپس می‌توانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید.

تبلیغات کلیکی را می‌توان یکی از موثرترین روش‌های افزایش میزان ورودی به سایت معرفی کرد. همچنین دیجیتال مارکتینگ برخلاف مابقی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری است و این موضوع مهمترین ویژگی آن است. با تعریف شاخص اندازه گیری کلیدی KPI می‌توان میزان موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال را نسبت به بودجه و هزینه انجام شده اندازه‌گیری کرد. مسئله‌ای که در مورد رسانه‌های آفلاین همچون تبلیغ در نشریات قابل محاسبه نیست و در مورد تبلیغات تلویزیونی نیز به شکل دقیق وجود ندارد. مهمترین نکته در اهمیت و تفاوت دیجیتال مارکتینگ با دیگر ابزارهای بازاریابی Marketing در بخش تعاملی آن است.

اطلاع رسانی حضور در دنیای دیجیتال

مکان در واقع همان درگاه فروش محصولات و خدمات شما به مشتری‌ست که باید مشخص باشد. مثلا اگر شما یک فروشگاه اینترنتی محصول دارید، مکان شما همان اداره پستی است که محصول شما را به دست مخاطب می‌رساند و اگر یک فروشگاه اینترنتی فایل هستید، مکان شما همان وب‌سایت شماست که فایل را جهت دانلود در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. یک سئو منیجر باید مقداری به کد نویسی و برنامه نویسی سایت مسلط باشد تا بتواند اشکالات کوچک سایت را اصلاح کند یا باگ‌های سایت را پیدا کند و به طراح سایت برای رفع آنها انتقال دهد. یک کارشناس سئو با طراح سایت و کارشناس تولید محتوا ارتباط مستقیمی خواهد داشت.

بازاریابی شبکه یا درصدی

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ صفر تا صد بازاریابی دیجیتال نوکارتو

این محتوا همانطور که از نامش پیداست، اسپانسر دارد و به‌وسیله یک شرکت خاص حمایت مالی می‌شود. محتوای اسپانسری اصولا در فعال‌ترین صفحه یک وبسایت منتشر می‌شود و بازدید آن از این راه افزایش می‌یابد. این درست است که دیجیتال مارکتینگ به تبلیغات آنلاین و انواع آن اشاره دارد اما در برخی موارد در تبلیغات آفلاین نیز از ابزار دیجیتال استفاده می‌شود. علاوه بر این، در توضیح انواع دیجیتال مارکتینگ می‌توان بازاریابی نوع B2B و B2C را نیز قرار داد. دیجیتال مارکتینگ مبحث گسترده‌ای است که اگر بخواهید به شیوه درست از آن استفاده کنید و به اهداف خود در معرفی کسب‌وکار و کسب درآمد برسید، باید با انوع روش‌های آن آشنا باشید و از میان آن‌ها، روش مناسب و منطبق بر کسب‌وکار خود را انتخاب کنید. بازاریابی برونگرا به زبان ساده یعنی «اول ما به سراغ مشتری برویم.» کاری که همۀ کسب‌وکار در طول تاریخ انجام داده و می‌دهند.

به زبانی ساده تمامی تبلیغات در حوزه ی تبلیغات محصول، ارائه خدمات، به زبان ساده برند و برندینگ و… در حوزه ی اینترنت استفاده می شود دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. ترفندهای کلاه سفید و کلاه خاکستری نیز یکی دیگر از حوزه های دیجیتال مارکتینگ می باشند که باعث افزایش ترافیک سایت می شوند. علاوه بر این، تحقیق کلمه کلیدی شبکه اجتماعی هم میتونه برای بازاریابی محصولات یا خدماتتون در کانال های مختلف مناسب باشه.

اتوماسیون بازاریابی

در هریک از جلسات آینده به یکی از گام‌های لازم برای تدوین یک استراتژی موفق برای دیجیتال‌ مارکتینگ می‌پردازیم. اگر شما هم در ابتدای مسیر یادگیری دیجیتال‌ مارکتینگ هستید، می‌توانید با عضویت در این بلوک یادگیری، از برگزاری هر جلسه مطلع شوید و به صورت کاملا رایگان، این مهارت کاربردی دنیای امروز را کسب کنید. شاید نتیجه‌گیری از سئو زمان‌بر بود، پس باید چه کرد؟ در این جا شما باید با تبلیغات کلیکی به خصوص گوگل ادز و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در آن آشنا باشید و نهایتا بتوانید از آن در کنار سئو به درستی استفاده کنید. حال همان طور که احتمالاً تصور کرده اید، این راهکار ارزیابی بی نقصی برای این که شما به اهداف درآمدی خود می رسید یا خیر نمی باشد. این ماشین حساب تنها به اندازه اطلاعاتی که شما به آن می دهید دقت دارد اما خیلی بهتر از تصادفی انتخاب کردن درآمد ماهانه و امیدوار بودن به این که دیجیتال مارکتینگ به خودی خود نتایجی را که می خواهید برایتان ایجاد می کند، می باشد. در طرف مقابل، شاید یک صفحه وب قدیمی پیدا کنید که ترافیکی که قبلاً دریافت می کرد را دیگر نمی گیرد.

بهتر است بدانید که اکثر افراد در زمان استفاده از گوشی های هوشمند، بیش از 90 درصد وقت خود را در برنامه‌ها و صفحات وب مختلف می‌گذرانند. در این نوع از تبلیغات شما با استفاده فروش محصولات دیگر شرکت‌ها از طریق سایت خود، درصد دریافت می‌کنید. همچنین از طریق مشاهده ویدیو در یوتیوب یا قرار دادن لینک افیلیت در صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز درآمد خواهید داشت. از تبلیغات همسان می‌توان در میان محتوای سایت، نتایج جستجوی گوگل و نتایج جستجو در فروشگاه‌های مختلف استفاده کرد. بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین روش‌های آگاهی از برند و جذب مخاطب است.

شما با تولید محتوای هدفمند خواهید توانست مخاطبان کسب و کار خود را به رایگان جذب وب سایت تان کرده و با خود و خدمات تان آشنا کنید. این شیوه هر روز در حال گسترش بیشتری است و وب سایت هایی همچون علی بابا، دیجی کالا، اسنپ فود، لست سکند و … به خوبی از آن بهره می برند. بازاریابی سنتی معمولا به این صورت است که تبلیغات به صورت چاپی، ارتباط تلفنی با مشتریان یا به صورت فیزیکی و حضوری انجام می‌شود، اما نقطه مقابل آن بازاریابی دیجیتال کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی رخ می‌دهد.